Sustaining an Occupation-Specific Language Assessment for the Canadian Healthcare Field

Authors

  • Gail Stewart
  • Andrea Strachan

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v38i1.1366

Keywords:

Assessment, ESP (English for specific purposes), CLB (Canadian Language Benchmarks)

Abstract

Since its implementation in 2004, the Canadian English Language Benchmark Assessment for Nurses (CELBAN) has been accepted as evidence of language ability for licensure of internationally educated nurses (IENs) in Canada. This article focuses on the complexities of sustaining an occupation-specific assessment over time. The authors reference the seminal work of Epp and Lewis, who developed the original CELBAN test forms and aligned the test results with the Canadian Language Benchmarks (CLB), and then go on to describe a research and development project that was carried out under the direction of Touchstone Institute and overseen by the Centre for Canadian Language Benchmarks (CCLB) to renew the test model and develop additional content. This is followed by a discussion of the maintenance strategies required to sustain a secure assessment within the evolving Canadian context.

Depuis sa mise en place en 2004, le Canadian English Language Benchmark Assessment for Nurses (CELBAN) a été accepté comme preuve de compétence linguistique pour l’obtention du permis d’exercer au Canada pour le personnel infirmier formé à l’étranger. Cet article porte sur les complexités liées au maintien d’une évaluation propre à une profession au fil du temps. Les auteurs font référence au travail précurseur d’Epp et Lewis qui ont mis au point les formulaires du test CELBAN original et aligné les résultats du test avec les niveaux de compétences linguistiques canadiens, ensuite ont décrit un projet de recherche et de développement qui s’est effectué sous la direction du Touchstone Institute et a été supervisé par le Centre des niveaux de compétence linguistique canadiens pour renouveler le modèle de test et mettre au point des contenus supplémentaires. Cet article est suivi d’une discussion des stratégies d’entretien nécessaires pour maintenir une évaluation sûre dans le contexte évolutif canadien.

Downloads

Published

2021-12-31

How to Cite

Stewart , G., & Strachan, A. . (2021). Sustaining an Occupation-Specific Language Assessment for the Canadian Healthcare Field. TESL Canada Journal, 38(1), 49–66. https://doi.org/10.18806/tesl.v38i1.1366