Teaching Soft Skills for Employability

Auteurs-es

  • Joan Bartel

DOI :

https://doi.org/10.18806/tesl.v35i1.1285

Résumé

The Ministry for Immigration, Refugees and Citizenship Canada includes employment-related language training in its current initiatives. This article aims to contribute to the topic of teaching soft skills for job interviews and job retention, as informed by research from the fields of business and applied linguistics, including pragmatics, as well as insights from personal experience in employment-related classrooms. Ideas for lessons on some critical verbal and nonverbal soft skills are provided for employment-oriented classes at intermediate to advanced levels. Those skills focus on shaking hands, engaging in small talk, and asking questions.

Immigration, Réfugiés et Citoyenneté Canada tient compte de l’apprentissage linguistique lié à l’emploi dans le cadre de ses initiatives actuelles. Cet article vise à contribuer au débat sur l’enseignement des compétences générales en lien avec les entrevues et l’embauche, et ce, à la lumière de recherches dans les domaines des affaires et de la linguistique appliquée, y compris la pragmatique et des intuitions tirées d’expériences personnelles vécues lors de cours liés à l’emploi. Des idées de cours sur certaines compétences générales verbales et non verbales essentielles sont présentées pour les cours centrés sur l’emploi aux niveaux intermédiaire et avancé. Ces cours portent sur l’art de serrer la main, de faire la conversation, et de poser les bonnes questions. 

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Publié-e

2018-09-09

Comment citer

Bartel, J. (2018). Teaching Soft Skills for Employability. TESL Canada Journal, 35(1), 78–92. https://doi.org/10.18806/tesl.v35i1.1285

Numéro

Rubrique

In the Classroom/En Classe