Exploring Linguistic Identity in Young Multilingual Learners

Auteurs-es

  • Roswita Dressler

DOI :

https://doi.org/10.18806/tesl.v32i1.1198

Résumé

This article explores the linguistic identity of young multilingual learners through the use of a Language Portrait Silhouette. Examples from a research study of children aged 6–8 years in a German bilingual program in Canada provide teachers with an understanding that linguistic identity comprises expertise, affiliation, and inheritance. This article also provides additional concrete examples of how teachers can openly reference linguistic identity with students and help children to see stronger connections between home and school learning. The validation and understanding of linguistic identity is beneficial to young children’s emotional, social, and educational development.


Cet article examine l’identité linguistique de jeunes apprenants plurilingues par l’emploi d’un portrait silhouette langagière (Language Portrait Silhouette). Quelques exemples d’une recherche portant sur des élèves âgés de 6 à 8 ans dans un programme allemand bilingue au Canada démontrent aux enseignants que l’identité linguistique comprend les aspects l’expertise, l’affiliation et l’héritage. Cet article offre également des exemples concrets sur diverses façons de parlerouvertement d’identité linguistique avec les élèves et de les aider à établir des liensplus solides entre ce qu’ils apprennent à l’école et à la maison. Le fait de valider et de comprendre l’identité linguistique favorise le développement affectif, social et éducationnel des jeunes enfants.

Téléchargements

Publié-e

2015-03-25

Comment citer

Dressler, R. (2015). Exploring Linguistic Identity in Young Multilingual Learners. TESL Canada Journal, 32(1), 42. https://doi.org/10.18806/tesl.v32i1.1198

Numéro

Rubrique

In the Classroom