A Comparative Genre Study of Spoken English Produced by Chinese EFL Learners and Native English Speakers

Authors

  • Lijuan Ye

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v31i2.1176

Abstract

Previous research within the field of argumentation has established that argumen- tation plays an important role in a variety of professions. Written argumentation has been extensively explored and investigated to examine its various aspects, in- cluding argument structures and schemes, argumentative strength, the role of au- dience, the evaluation of argument, argumentative persuasiveness and force, and so on. It appears, however, that few studies have been carried out to address the issues of spoken argumentation. To fill the gap, this article attempts to compare elements of the spoken argumentative genre produced by Chinese EFL learners to those in their native English-speaking counterparts. Findings from the study show that the former group generally produced an exposition genre focusing on one side of the argument, whereas the latter group noted two or more sides of the argument in order to balance the issue. In addition, Chinese EFL learners tended to use a formulaic argument structure, whereas native English speakers used a more discursive pattern. Pedagogical implications and potential directions for future studies on spoken English argumentation are suggested in the conclusion.

Des recherches antérieures dans le domaine de l’argumentation ont établi que cette capacité joue un rôle important dans diverses professions. L’argumentation par écrit a été intensément explorée et ses divers aspects bien étudiés, y compris la structure et les schémas, la force des arguments, le rôle du public, l’évaluation du raisonnement, le pouvoir de persuasion, et ainsi de suite. Toutefois, il semble que peu de recherches ont porté sur l’argumentation orale. Afin de combler cette lacune, cet article a comme objectif de comparer des éléments de l’argumentation orale d’apprenants chinois d’ALE à ceux de leurs homologues anglophones. Les résultats de l’étude indiquent que les premiers produisaient, de façon générale, un exposé traitant d’un côté de l’argument alors que les deuxièmes en évoquaient deux aspects ou plus de sorte à équilibrer la question. De plus, les apprenants chinois tendaient à employer une structure argumentative basée sur des formules tandis que les anglophones avaient recours à une structure plus discursive. La conclusion de l’article offre des incidences pédagogiques et des orientations pos- sibles pour la recherche portant sur l’argumentation orale en anglais.

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Published

2011-11-02

How to Cite

Ye, L. (2011). A Comparative Genre Study of Spoken English Produced by Chinese EFL Learners and Native English Speakers. TESL Canada Journal, 31(2), 51. https://doi.org/10.18806/tesl.v31i2.1176

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