Building Teachers’ Assessment Capacity for Supporting English Language Learners Through the Implementation of the STEP Language Assessment in Ontario K-12 Schools
DOI :
https://doi.org/10.18806/tesl.v32i0.1215Résumé
The Ontario Ministry of Education recently implemented the Steps to English Proficiency (STEP) language assessment framework to build educator capacity for addressing the needs of English language learners (ELLs) in K-12 schools. The STEP framework is a set of descriptors-based language pro ciency scales that specify observable linguistic behaviours from which educators can make inferences about students’ English language development. Teachers use these proficiency scales to assess, document, and track students’ language pro ciency development based on daily interactions with students in classrooms. The purpose of this article is to report on teachers’ perceptions of and experiences with the STEP proficiency scales during a three-year pilot implementation and validation study of the initiative. Based on analysis of these ndings, we articulate implications for building teachers’ assessment capacity using observational language assessment scales for K-12 ELLs.
Le Ministère de l’Éducation de l’Ontario a récemment mis sur pied un cadre d’évaluation des compétences linguistiques (Steps to English Proficiency - STEP) pour accroitre la capacité des enseignants à répondre aux besoins des apprenants d’anglais dans les écoles K-12. Le cadre STEP est un ensemble d’échelles de compétences linguistiques basées sur des descripteurs qui décrivent des comportements linguistiques à partir desquels les enseignants peuvent faire des inférences quant au développement des élèves en anglais. Les enseignants se servent de ces échelles de compétence pour évaluer, documenter et suivre le déve- loppement langagier de leurs élèves dans leurs interactions quotidiennes avec les élèves en classe. L’objectif de cet article est de faire état des perceptions et des expériences des enseignants relatives aux échelles de compétences STEP pendant les trois années de la phase de mise en oeuvre initiale et d’étude de la validité de l’initiative. Nous nous appuyons sur les résultats de notre analyse pour formu- ler des implications relatives à l’accroissement de la capacité des enseignants par l’emploi des échelles de compétences linguistiques auprès d’apprenants d’anglais en K-12.