Teachers’ Discourses on Teaching Students of Elementary School English Literacy Development in Ontario
DOI :
https://doi.org/10.18806/tesl.v30i2.1139Résumé
This article explores teachers’ discourses on teaching English Literacy Develop- ment (ELD) students in mainstream elementary school classrooms through an examination of their philosophies of teaching and reflections on literacy. The find- ings are based on empirical qualitative data collected from interviews with two English-as-a-second language (ESL)/ELD teachers in two school boards in On- tario. Both participants discussed the importance of developing awareness of and including in classes students’ learning and language experiences from outside the formal education system. Challenges perceived in the school communities in- cluded the structure of schooling, the demands of the curriculum, the incorpora- tion of students’ unwritten first languages, and negative views of ELD students.Cet article se penche sur la philosophie d’enseignement et les réflexions sur la lit- tératie telles qu’elles découlent des discours d’enseignants évoquant l’enseigne- ment, dans des salles de classe régulières à l’élémentaire, à des élèves en perfectionnement de l’anglais. Les résultats reposent sur des données empiriques qualitatives tirées d’entrevues auprès de deux enseignants en anglais langue sec- onde et en perfectionnement de l’anglais dans deux conseils scolaires en Ontario. Les deux participants ont discuté de l’importance de faire connaitre les expéri- ences liées à la langue et à l’apprentissage que vivent les élèves à l’extérieur du système d’éducation formel et de les intégrer aux cours. Parmi les défis au sein des communautés scolaires, on a évoqué la structure de la formation scolaire, les exigences des programmes d’études, la prise en compte des langues maternelles non-écrites des élèves et les perceptions négatives des élèves en perfectionnement de l’anglais.
Téléchargements
Publié-e
2013-10-01
Comment citer
Brubacher, K. (2013). Teachers’ Discourses on Teaching Students of Elementary School English Literacy Development in Ontario. TESL Canada Journal, 30(2), 18. https://doi.org/10.18806/tesl.v30i2.1139
Numéro
Rubrique
Articles