PBLA: Moving Toward Sustainability

Authors

  • Tara Holmes

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v32i0.1220

Abstract

The introduction of Portfolio-Based Language Assessment (PBLA) into federally funded Language Instruction for Newcomers to Canada (LINC) programs is a major national initiative. This comprehensive approach to classroom-based assessment, aligned to the Canadian Language Benchmarks standards, incorpo- rates current perspectives on assessment and draws heavily on Assessment for Learning (AfL) research and principles. This article describes the PBLA initiative in relation to the research that informs it and outlines the approach that is being used to introduce PBLA into adult ESL programs. The article introduces a model of sustainability proposed by researchers who have led AfL initiatives internationally. Key learning from these initiatives points to implications for PBLA; the author suggests directions for PBLA moving forward.

L’intégration de l’évaluation linguistique basée sur le portefeuille (Portfolio- Based Language Assessment - PBLA) dans les programmes subventionnés par le gouvernement fédéral des Cours de langue pour les immigrants au Canada (CLIC) représente une l’initiative nationale majeure. Ce e approche globale à l’évaluation en classe, conforme aux niveaux de compétence linguistique canadien, intègre les perspectives actuelles sur l’évaluation et s’appuie fortement sur la recherche et les principes de l’évaluation au service de l’apprentissage (AfL). Cet article décrit l’intiative de la PBLA par rapport à la recherche qui l’éclaire, et dresse les grandes lignes de l’approche employée pour l’intégrer aux programmes d’ALS pour adultes. De plus, on y présente un modèle de durabilité proposé par les chercheurs qui ont mené des initiatives d’AfL sur le plan international. Les principales leçons de ces initiatives comprennent des incidences pour la PBLA et l’auteure proposent des pistes pour la faire progresser. 

Downloads

Published

2016-02-25

How to Cite

Holmes, T. (2016). PBLA: Moving Toward Sustainability. TESL Canada Journal, 32, 113–123. https://doi.org/10.18806/tesl.v32i0.1220