Confronting Deficit Narratives
Supporting Pre-Service Teachers in Understanding the Racialization of English Learners
DOI:
https://doi.org/10.18806/tesl.v41i1/1401Keywords:
antiracist pedagogy, English learners, language ideology, linguistic discrimination, raciolinguisticsAbstract
This descriptive qualitative study investigates the concerns that pre-service teachers at a small liberal arts college expressed about the racialization of English learners (ELs) and documents their increasing awareness of and preparedness to address these concerns during and after their student-teaching experience. The study included informal meetings and discussions with seven pre-service teachers at various coffee shops in the midwestern United States. Data consisted of transcripts of focus-group interviews, drawings by the participants, discussion posts, reflective essays, and field notes from one author’s observations of their interactions and reactions during the meetings. The study draws on a raciolinguistic perspective to examine the participants’ expressed opinions and experiences. Findings document the participants’ concerns regarding misconceptions about racialized students and their learning in connection with language and race. These findings provide a comprehensive understanding of the challenges and opportunities in guiding pre-service teachers to embrace an antiracist education. The results align with the imperative of challenging deficit narratives and preparing socially conscious content-area teachers who advocate for equal educational opportunities for ELs. The paper concludes with implications for critical teacher preparation for school districts with racially and linguistically diverse students and promotes a broader perspective that goes beyond instructional practices and considers the socio-political aspects of schooling for ELs.
Cette étude qualitative descriptive examine les préoccupations exprimées par les futurs enseignants dans un petit collège d’arts libéraux au sujet de la racialisation des apprenants de l’anglais et documente leur prise de conscience croissante et leur préparation pour répondre à ces préoccupations pendant et après leur stage en enseignement. L’étude comportait des réunions et des discussions informelles avec sept futurs enseignants dans différents cafés du Midwest des États-Unis. Les données étaient composées de transcriptions d’entretiens de groupes, de dessins réalisés par les participants, de messages de discussion, d’essais réflexifs et de notes prises par l’un des auteurs sur le terrain lors des observations de leurs interactions et leurs réactions pendant les réunions. L’étude s’appuie sur une perspective raciolinguistique pour examiner les opinions et les expériences relatées par les participants. Les résultats révèlent les préoccupations des participants concernant les idées fausses sur les élèves racialisés et leur apprentissage en relation avec la langue et la race. Ces résultats permettent de comprendre de manière globale les défis et les opportunités liés à l’adoption d’une éducation antiraciste par les enseignants en formation. Les résultats soutiennent l’impératif de remettre en question les discours déficitaires et de préparer des enseignants de matières disciplinaires socialement conscients qui défendent l’égalité des chances pour les apprenants de l’anglais en matière d’éducation. L’article conclut avec les implications d’une préparation critique des enseignants destinés aux districts scolaires accueillant des élèves issus de la diversité raciale et linguistique, et promeut une vision plus large qui va au-delà des pratiques pédagogiques pour prendre en compte les aspects sociopolitiques de l’enseignement des apprenants de l’anglais.
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