Preparing Teachers for the Plurilingual Class
Autobiographies as Decolonizing Texts in Second Language Teacher Education
DOI:
https://doi.org/10.18806/tesl.v41i1/1403Keywords:
autobiographical creations, decolonizing language teaching, identity-focused praxis, second language teacher education, teacher autobiographiesAbstract
This article discusses a pedagogical activity—an autobiographical creation—adopted in a second language teacher education context to support teachers working with plurilingual learners. Using decoloniality to reposition praxis, the article presents a creativity-infused autobiography creation project to help teachers access their cognitive, social, emotional, ideological, and historical lives. Recognizing the power of teachers’ life stories in decolonizing English language teaching the autobiographical creation was designed to help teachers move beyond the theoretical toward deeper, more nuanced conceptualizations of their identities and consider how their identities shape their pedagogical practices. This autobiographical creation sought to provide teachers with a space for “critical self-reflexivity” to develop a critical awareness of their language-learning experiences and professional practices. Drawing upon the autobiographies of three plurilingual teachers, the article discusses how autobiographical reflection helped them live language teacher education and create “yet unthought” ways. The article concludes with a brief discussion of the potential of creativity-infused identity projects in helping teacher education confront coloniality by providing a space for teachers to generate knowledge and broaden their conceptions of their teaching selves, praxis, and learners.
Le présent article présente une activité pédagogique, à savoir une création autobiographique, adoptée dans un contexte de formation d’enseignants de langues secondes afin de soutenir les enseignants oeuvrant auprès des apprenants plurilingues. En se basant sur le courant décolonial pour repositionner la praxis, cet article présente un projet de création d’autobiographies imprégnées de créativité qui vise à aider les enseignants à accéder à leurs vies cognitive, sociale, émotionnelle, idéologique et historique. Reconnaissant le pouvoir des récits de vie des enseignants dans la décolonisation de l’enseignement de l’anglais, la création autobiographique a été conçue pour aider les enseignants à aller au-delà de la théorie vers des conceptualisations plus profondes et plus nuancées de leurs identités, et à examiner la manière dont leurs identités façonnent leurs pratiques pédagogiques. Cette création autobiographique visait à fournir aux enseignants un espace d’« autoréflexivité critique » afin de développer une conscience critique de leurs expériences d’apprentissage des langues et de leurs pratiques professionnelles. En s’appuyant sur les autobiographies de trois enseignants plurilingues, l’article examine la manière dont la réflexion autobiographique les a aidés à vivre la formation des enseignants de langues et à créer des moyens « encore impensés ». L’article conclut avec une brève discussion sur le potentiel offert par les projets identitaires créatifs pour aider la formation des enseignants à faire face à la colonialité. En effet, ces projets fournissent un espace aux enseignants pour générer des connaissances et élargir leurs conceptions de leur enseignement, leurs praxis et leurs apprenants.
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