Professional Self-Development Mediated by ePortfolio: Reflections of an ESL Practitioner
DOI:
https://doi.org/10.18806/tesl.v35i2.1295Abstract
This reflective Perspectives article will give readers some insight into the professional self-development experiences of an English as a second language (ESL) practitioner after she recognized a significant shift in learning and teaching paradigms resulting from instructional tools available on the World Wide
Web. It also attempts to describe the learning moments of an ESL practitioner in her role as a creator, curator, user, and implementer of an electronic portfolio, or eportfolio, as she experienced her own personal growth during her professional self-development.
Cet article réfléchi de Perspectives donnera aux lectrices et aux lecteurs un aperçu des expériences d’auto-perfectionnement professionnel d’une enseignante d’anglais langue seconde (ESL) ayant constaté un changement de paradigme important dans les domaines de l’apprentissage et de l’enseignement depuis la disponibilité d’outils pédagogiques sur le World Wide Web. Il tente également de décrire les moments d’apprentissage d’une enseignante d’anglais langue seconde dans son rôle de créatrice, conservatrice, utilisatrice, et applicatrice d’un portfolio électronique, ou portfolio Web, à mesure qu’elle prenait conscience de sa croissance personnelle dans le cadre de son auto-perfectionnement professionnel.