Blended Learning Adoption in an ESL Context: Obstacles and Guidelines

Authors

  • William J. Shebansky

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v35i1.1284

Abstract

The integration of blended learning is well underway across diverse educational settings. Along with this shift in instructional method are obstacles and accompanying research. There has been less interest, however, in examining the adoption of blended learning in English as a second language (ESL) contexts. This study investigates what factors most influence instructors to adopt blended learning in different ESL settings. This research is informed by the work of Porter, Graham, Bodily, and Sandberg (2015) in a university context. Utilizing the same frameworks in a mixed methods exploratory research design, I surveyed 48 ESL instructors from three different ESL settings, then followed up with interviews of nine Language Instruction for Newcomers to Canada (LINC) instructors. Quantitative data point to similarities in the factors that most influence the technology-adoption decisions of instructors across different ESL settings, primarily the ability to quickly upload and download materials and the availability of professional development. Qualitative data suggest that adoption is primarily hampered by required time commitments and the lack of technical supports. This research contributes to the discussion on blended learning adoption, specifically in relation to government-funded LINC programs. Lessons learned will facilitate instructor implementation and program policies.

L’intégration de l’apprentissage hybride avance bien dans bon nombre de milieux pédagogiques. Cette méthode pédagogique alternative s’accompagne d’obstacles et de recherches pertinentes. On s’est toutefois moins intéressé à l’examen de l’adoption de l’apprentissage hybride dans les contextes de l’apprentissage de l’anglais langue seconde (ALS). La présente étude examine les facteurs les plus susceptibles d’encourager les professeurs de langue à adopter l’apprentissage hybride dans divers milieux ALS. Cette recherche s’inspire des travaux de Porter, Graham, Bodily, et Sandberg (2015) dans un contexte universitaire. À l’aide des mêmes cadres à l’intérieur d’un plan de recherche exploratoire regroupant diverses méthodes, j’ai étudié 48 professeurs d’ALS œuvrant dans trois milieux ALS différents, et j’ai ensuite réalisé des entrevues avec neuf professeurs de Cours de langues pour les immigrants au Canada (CLIC). Les données quantitatives font ressortir des ressemblances entre les facteurs ayant la plus grande influence sur les décisions prises par les professeurs de divers milieux ALS relativement à l’adoption des technologies, principalement la possibilité de téléverser et de télécharger rapidement le matériel et la disponibilité de perfectionnement professionnel. Les données qualitatives suggèrent que l’adoption est surtout entravée par l’importance du temps nécessaire et le manque de soutiens techniques. Cette recherche contribue à la discussion sur l’adoption de l’apprentissage hybride, particulièrement en rapport avec les CLIC financés par le gouvernement.

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Published

2018-09-09

How to Cite

Shebansky, W. J. (2018). Blended Learning Adoption in an ESL Context: Obstacles and Guidelines. TESL Canada Journal, 35(1), 52–77. https://doi.org/10.18806/tesl.v35i1.1284

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