Learners’ Beliefs About Corrective Feedback in the Language Classroom: Perspectives from Two International Contexts
DOI:
https://doi.org/10.18806/tesl.v33i2.1235Abstract
This study compared the beliefs college-level students hold about corrective feedback in different learning contexts: English as a second language (Canada, n = 197) and English as a foreign language (Russia, n = 224). The participants completed a 40-item questionnaire that dealt with various aspects of feedback found in the literature. While the factor analyses revealed underlying beliefs that were shared by the two populations, the Mann-Whitney-Wilcoxon test identified aspects that differed from one setting to another. To determine possible effects of the background factors, these were correlated with the average belief scores calculated for each participant. The results validate the questionnaire, point to certain background factors that may predict beliefs, and suggest that some beliefs about feedback may be shared across contexts.
Cette étude a comparé les croyances qu’ont des étudiants universitaires par rapport à la rétroaction corrective dans divers contextes d’apprentissage: anglais langue seconde (Canada, n = 197) et anglais langue étrangère (Russie, n = 224). Les participants ont complété un questionnaire à 40 items portant sur divers aspects de la rétroaction puisés dans la littérature spécialisée. Alors que des analyses factorielles ont révélé des croyances communes aux deux groupes, le test Wilcoxon-Mann-Whitney a identifé des aspects qui distinguaient les deux milieux d’apprentissage. Pour déterminer les e ets possibles de ces facteurs fondamentaux, nous avons évalué la corrélation entre les résultats moyens sur les croyances tels que calculés pour chaque participant. Les résultats obtenus confirment le questionnaire, révèlent certains facteurs de base qui pourraient prédire les croyances et indiquent que certaines croyances sur la rétroaction se retrouvent dans différents contextes.