Promoting Engagement with Peer-Reviewed Journal Articles in Adult ESL Programs

Authors

  • Marilyn Abbott
  • Marian Rossiter
  • Sarvenaz Hatami University of Alberta

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v33i1.1228

Abstract

Engagement with current research is essential for the implementation of evidence-informed instructional practices in adult English as a second language classrooms. We explored Canadian administrators’ and instructors’ engagement with peer-reviewed research articles, perceptions of their impact, and ways in which stakeholders could enhance engagement. Online surveys were conducted with 41 administrators and 268 instructors, and 4 administrators participated in a focus group interview. Results revealed that administrators were not actively fostering instructors’ engagement with peer-reviewed research and that neither administrators nor instructors were engaging extensively with research. Those who were reading research, however, reported a positive impact on their work, and 86% of instructors indicated interest in enhancing their engagement. We provide recommendations for professional organizations, program funders, program administrators, and instructors to promote TESL practitioner engagement with research. 

La participation à la recherche actuelle est essentielle pour la mise en œuvre, dans les cours d’anglais langue seconde pour adultes, de pratiques pédagogiques éclairées par des données probantes. Nous avons examiné l’implication d’administrateurs et d’enseignements canadiens face aux articles de recherche revus par les pairs, les perceptions de l’impact de ceux-ci et des façons dont les parties prenantes pourraient augmenter l’engagement. Des sondages en ligne ont été complétés par 41 administrateurs et 268 enseignants, et un entretien/groupe de discussion a eu lieu avec 4 administrateurs. Les résultats indiquent que les administrateurs n’encourageaient pas activement la participation des enseignants relative à la recherche examinée par les pairs et que ni les administrateurs ni les enseignants ne prenaient part activement à la recherche. Par contre, ceux qui lisaient la recherche ont noté qu’elle avait un impact positif sur leur travail et 86% des enseignants ont indiqué qu’ils voulaient augmenter leur implication. Nous offrons, aux organisations professionnelles, bailleurs de fonds, administrateurs de programmes et enseignants, des recommandations qui visent la promotion de l’implication des enseignants en ALS dans la recherche. 


Downloads

Published

2016-05-22

How to Cite

Abbott, M., Rossiter, M., & Hatami, S. (2016). Promoting Engagement with Peer-Reviewed Journal Articles in Adult ESL Programs. TESL Canada Journal, 33(1), 80–105. https://doi.org/10.18806/tesl.v33i1.1228

Issue

Section

Articles