The Quantity and Quality of Language Practice in Typical Interactive Pair/Group Tasks

Authors

  • Laura Collins
  • Joanna White

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v31i0.1186

Abstract

This article reports on a study examining the language practice opportunities that occurred during a range of paired and small group interactive tasks in an intensive English as a Second Language (ESL) class of francophone Grade 6 students. The analysis focussed on the opportunities the tasks provided for the use of two complex and challenging forms (the simple past and the possessive determiners his/her) by these learners. We examined both the quantity and the quality of the contexts for the two target forms within the tasks, and whether particular task types or task features were associated with more or richer practice for the forms.

Cet article fait rapport d’une étude qui examine les occasions de pratiquer la langue qui se sont présentées pendant diverses tâches interactives accomplies en petits groupes dans un cours intensif d’anglais langue seconde avec des étudiants francophones en 6e année. L’analyse a porté sur les occasions présentées aux apprenant pendant les tâches pour employer deux formes complexes et difficiles (le passé simple et les déterminants possessifs « his » et « hers »). Nous avons examiné tant la quantité que la qualité des contextes pour les deux formes ciblées, ainsi que les différentes sortes de tâches pour déterminer si elles étaient liées à un emploi plus riche ou fréquent des formes.

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Published

2015-01-21

How to Cite

Collins, L., & White, J. (2015). The Quantity and Quality of Language Practice in Typical Interactive Pair/Group Tasks. TESL Canada Journal, 31, 47. https://doi.org/10.18806/tesl.v31i0.1186

Issue

Section

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