Learning and Teaching L2 Collocations: Insights from Research
DOI:
https://doi.org/10.18806/tesl.v34i3.1280Abstract
The aim of this article is to present and summarize the main research findings in
the area of learning and teaching second language (L2) collocations. Being a large
part of naturally occurring language, collocations and other types of multiword
units (e.g., idioms, phrasal verbs, lexical bundles) have been identified as important
aspects of L2 proficiency that need to be promoted through language instruction.
However, while in recent years the field of applied linguistics has witnessed
an impressive rise in the number of studies exploring the process of learning and
using L2 collocations, there is still little consensus as to the most effective ways
of enhancing this kind of knowledge. The aim of this article is to review the literature
in this area, highlight the main findings pertaining to teaching English as a
second (ESL) and foreign (EFL) learners, and point to future research directions.
L’objectif de cet article est de présenter et résumer les résultats principaux de
recherche dans le domaine de l’apprentissage et l’enseignement des expressions figées
en L2. Constituant une partie importante d’une langue naturelle, les expressions
figées et d’autres types d’unités composées (p. ex. expressions idiomatiques,
verbes à particule) sont des aspects importants de la compétence en L2 que l’enseignement
de la langue doit promouvoir. Toutefois, si le nombre d’études portant
sur l’apprentissage et l’emploi des expressions figées en L2 a augmenté de façon
importante dans le domaine de la linguistique appliquée récemment, un faible
consensus existe quant aux moyens qui sont les plus efficaces pour favoriser ces
connaissances. L’objectif de cet article est d’examiner la littérature de ce domaine,
souligner les résultats principaux relatifs à l’enseignement de l’anglais langue
seconde et l’anglais langue étrangère, et indiquer des pistes de recherches futures.