An Updated Visual Representation for Writing Assessment Research
DOI:
https://doi.org/10.18806/tesl.v32i0.1221Abstract
This article offers a suggestion for a visual representation of writing assessment and its related research enterprise. In today’s world of visual data and multiliteracies, representation through images is recognized as a powerful tool of inquiry that can transform our understandings and our research practices (Sanders-Bustle, 2003). Although previous visual representations in the eld of language assessment have been useful, they have been predicated on two assumptions: that all writing assessment consists of formal tests, and that assessment processes are linear rather than recursive. This new proposed visual representation has potential to aid in reconceptualizing the interrelated elements of writing assessment, as well as revealing new relationships among elements to explore. Such awareness can bene t anyone involved in the writing assessment enterprise, from writing assessment scholars to classroom teachers of writing.
Cet article offre une suggestion de représentation visuelle de l’évaluation de l’écrit et de la recherche qui en découle. Dans notre monde de données visuelles et de li ératies multiples, la représentation par les images est reconnue comme un outil d’enquête puissant qui peut transformer notre connaissance et nos pratiques de recherche (Sanders-Bustle, 2003). Si les représentations visuelles antérieures dans le domaine de l’évaluation des compétences linguistiques ont été utiles, elles ont aussi été basées sur deux hypothèses : toute évaluation de l’écrit consiste en des épreuves formelles et les processus d’évaluation sont linéaires plutôt que récursifs. Ce e nouvelle représentation visuelle a le potentiel d’appuyer la reconceptuali- sation des éléments interreliés de l’évaluation de l’écrit et d’exposer de nouveaux rapports entre les composantes de l’écriture. Toutes les personnes impliquées dans l’évaluation de l’écrit pourraient en pro ter, qu’elles soient des professeurs en évaluation ou des enseignants de l’écriture.