Mind the Gap: How a Project in Alberta Attempted to Narrow the Gap Between Classroom Teachers and Language Education Research

Authors

  • Justine Light
  • Sara Gnida

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v30i1.1131

Abstract

This article presents the development, rollout, and subsequent uptake of the Al- berta Teachers of English as a Second Language (ATESL) document Best Prac- tices for Adult English as a Second Language (ESL)/Language Instruction for Newcomers to Canada (LINC) Programming in the light of literature on teacher engagement with second-language acquisition and teaching research. The first part of the Best Practices project was designed to develop a set of best practice statements of principle developed in collaboration with language education ex- perts in Alberta and through the professional literature, as well as with ESL teach- ers across the province. In the second part of the project, we facilitated the uptake of the principles by teachers and administrators throughout Alberta.

Cet article présente le développement, la mise en œuvre et l’adoption subséquente du document des enseignants albertains de l’ALS portant sur les meilleures pra- tiques pour l’ALS aux adultes et le programme cours de langue pour les immi- grants au Canada (CLIC) et ce, à la lumière de l’implication des enseignants dans la recherche portant sur l’acquisition et l’enseignement de langues secon- des. La première partie du projet des meilleures pratiques visait le développement d’une série de déclarations de principes élaborées en collaboration avec des ex- perts en enseignement de la langue, appuyées par la littérature spécialisée et des enseignants en ALS de partout en Alberta. La deuxième partie du projet visait à faciliter l’adoption des principes par les enseignants et les administrateurs à travers l’Alberta.

Downloads

Published

2013-02-17

How to Cite

Light, J., & Gnida, S. (2013). Mind the Gap: How a Project in Alberta Attempted to Narrow the Gap Between Classroom Teachers and Language Education Research. TESL Canada Journal, 30(1), 139. https://doi.org/10.18806/tesl.v30i1.1131

Issue

Section

Perspectives