Honing EAP Learners’ Public Speaking Skills by Analyzing TED Talks

Authors

  • Lisa Leopold

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v33i2.1236

Abstract

Despite the importance of public speaking skills for English for Academic Purposes (EAP) students’ academic and professional success, few EAP textbooks in- corporate authentic, professional speech models. Thus, many EAP instructors have turned to TED talks for dynamic speech models. Yet a single TED talk may be too long for viewing in class and may limit students’ exposure to various speech styles. In the classroom activity described in this article, students listen to short clips from several TED speeches to learn techniques for making supporting points memorable; they then apply these techniques to their own extemporaneous speeches. This article highlights the critical need for authentic speech models in EAP courses; ful lls the need for authenticity by describing a lesson that utilizes several short, dynamic clips from TED talks to teach students how to use compel- ling support in presentations; and highlights positive student learning outcomes from student presentations and re ections over six semesters of instruction.

Malgré l’important rôle que jouent les aptitudes à s’exprimer en public dans la réussite académique et professionnelle des étudiants d’anglais académique (EAP, English for Academic Purposes), peu de manuels d’EAP intègrent des modèles de discours authentiques et professionnels. Plusieurs instructeurs puisent donc dans les présentations TED pour trouver des modèles de parole dynamiques. Toutefois, une seule présentation TED peut durer trop longtemps pour montrer pen- dant un cours d’une part, et elle risque de limiter l’exposition des étudiants aux divers styles de discours d’autre part. Lors de l’activité en classe décrite dans cet article, les étudiants écoutent de courts extraits de plusieurs discours TED pour apprendre les techniques qui rendent mémorables les points de repère d’une présentation; par la suite, ils les appliquent dans leurs propres discours improvisés. Cet article souligne le besoin critique pour de modèles de parole authentiques dans les cours d’EAP; répond au besoin d’authenticité en décrivant une leçon basée sur plusieurs courts extraits dynamiques tirés de présentations TED et employés pour apprendre aux étudiants à développer des idées convaincantes qui appuient leurs présentations; et souligne les résultats d’apprentissage positifs découlant de présentations et de ré exions de la part d’étudiants au long de six semestres d’enseignement. 

Downloads

Published

2016-12-07

How to Cite

Leopold, L. (2016). Honing EAP Learners’ Public Speaking Skills by Analyzing TED Talks. TESL Canada Journal, 33(2), 46–58. https://doi.org/10.18806/tesl.v33i2.1236

Issue

Section

In the Classroom/En Classe